Co wynika ze szkoleń sprzedażowych?

Co mówi kilkadziesiąt tysięcy osób z wielu branż o sprzedaży?

20-12-2020 Off Przez Andrzej Fesnak

Z kilkudzisięciu tysięcy przeszkolonych osób wynika Zegar Sprzedaży XXI wieku. 

Takie skromne doświadczenie wnoszę do edukacji. Tyle mniej więcej osób przeszkoliłem. A sprzedawali najprzeróżniejsze rzeczy od A do Z.   Od Adidasów  do Zabezpieczenia emerytalnego. Przeprowadziliśmy wiele dyskusji, wymiany najprzeróżniejszych poglądów. Robiliśmy burze mózgów, dyskusje moderowane, ćwiczenia metodą kart maceracyjnych oraz metodą spidera. Rozrysowywaliśmy mapy myśli metodą Tony Buzana. Pracowaliśmy metoda 6 kapeluszy Eduarda de Bono.  Po uprządkowaniu ogromu materiałów z kilku lat powstało 12 głównych działów zagadnień.

Nazwałem te działy Zegarem Sprzedaży XXI wieku.

Z czego składa się Zegar Sprzedaży XXI wieku?

 

12 działowy Projekt Edukacji Sprzedażowej – Zegar sprzedaży XXI wieku to około 70 lekcji, 70 filmów i 70 testów ułożonych według zagadnień. Dla uproszczenia i prZejrzystości przyjałem skrót: Zegar Sprzedaży Godzina  w tabekli to po prostu ZS G, od godzny 0 do godziny 12

 

0 ZS G 0 Wprowadzenie
1 ZS G I Planowanie – czyli jak stworzyć skuteczny system organizowania działań?
2 ZS G II Prospecting – czyli skąd wziąć klienta?
3 ZS G III Podejście – czyli jak dotrzeć skutecznie do klienta?
4 ZS G IV Recherche – czyli dlaczego trzeba i jak należy zdobywać informacje o kliencie?
5 ZS G V Oferta Celowa – czyli jak mówić o tym co potrzebne, a nie o tym co się ma?
6 ZS G Vi Rozmowa Telefoniczna – czyli jak telefonować?
7 ZS G VII Atmosfera Kupna – czyli jak kontrolować to, co wpływa na sprzedaż?
8 ZS G VIII Rozmowa Handlowa -czyli jak skutecznie przejść z reguł rozmowy towarzyskiej do reguł rozmowy biznesowej?
9 ZS G IX Sygnały Kupna – czyli jak masz poznać, że już pora na sprzedaż?
10 ZS G X Propozycja – czyli jak doprowadzić do racjonalnego i emocjonalnego punktu wyboru?
11 ZS G XI. Wzmocnienie po Sprzedaży – czyli jak możesz przekształcać jednorazowego nabywcę w źródło klientów?
12 ZS G XII. Monitoring – czyli jak analiza własnej sprzedaży dyktuje ci słuszne decyzje?

 

Jak możesz skorzystać z efektów
Zegara Sprzedaży XXI wieku jako klient?

 

Możesz na dwa sposoby – biernie jako klient i czynnie w formie B2B.  Sposób bierny jest prosty w obsłudze i łatwy do zastosowania. Jeżeli uznasz, że któryś z tematów pomoże ci w sprzedaży, to

Możesz sobie przez taki kurs przejść i zastosować wszystkie wskazówki. Kupujesz i masz…  albo odkładasz na półkę. A ponieważ Klient to Nasz Pan, to nie dyskutuję z wyborem. Może sięgniesz do kursu, gdy będzie potrzebny, a będzie pod ręką. Od czasu do czasu są promocje, więc możesz skorzystać nawet podwójnie:

  • masz treść do zastosowania
  • korzystasz z rabatu promocyjnego

Jak możesz skorzystać z efektów
Zegara Sprzedaży XXI wieku w formie B2B?

Ta forma jak każdy biznes wymaga aktywności. Możesz wystąpić w roli Aydytora Jakości takiego kursu. Audytor sprawdza 4 aspekty:

  • aspekt merytoryczny
  • aspekt dydaktyczny
  • aspekt komunikacyjny
  • aspekt przepływów finansowych.

Następnie odpowiada w ankiecie na pytania i pisze krótką opinię o kursie pod własnym imieniem i nazwiskiem, którą umieszczam na stronach kursu.

W zamian otrzymuje pakiet 3 korzyści:

  • Wybrany kurs dostaje za 25 zł
  • Za udział w ankiecie otrzymuje podziękowanie w zakładce Audytorzy Jakości
  • W zakładce Audytorzy Jakości umieszcza aktywny link do swojej strony internetowej.

Jak to wszystko ma działać znajdziesz pod tym linkiem.

Jakie jest Twoje Zdanie
o Zegarze Sprzedaży XXI wieku?

 

Faktem jest, że zagadnienia Zegara Sprzedaży XXI wieku są wynikiem wielu rozmów. Ale wcale to nie musi oznaczać, że masz takie samo zdanie.

Może w Twoim biznesie coś działa inaczej?
Może Twoja sprzedaż oparta jest o inne reguły?
Może mechanizmy Twojego Biznesu działają w inny sposób?

Możesz podzielić się informacją z innymi i poedukować nas wszystkich, jak skomplikowany jes świat biznesu.

Zapraszam, af